Glansholms Bokhandel & Antikvariat 

Söker du efter "Social affärsutveckling i nätverksekonomin : sociala medier, ny marknadslogik" av Birgitta Edberg? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.

 Information från förlaget 

Social affärsutveckling i nätverksekonomin : sociala medier, ny marknadslogik

Av Birgitta Edberg

Bok-
presentation:
Social affärsutveckling i nätverksekonomin : sociala medier, ny marknadslogik
Författar-
presentation:
Birgitta Edberg

Nätverksekonomin utmanar industrialismens marknadsförings- och affärsmodeller. Sociala medier, mobilitet, nätverkssamarbeten i molnet och lägre tillverkningskostnader är drivkrafter i den digitala evolutionen. De förändrar marknadslogiken och utmanar företags sätt att göra affärer. Den här boken förklarar hur marknaden förändrats och hur den sociala tekniken kan användas för att utveckla affärsverksamheten genom personifierade excellenta kundupplevelser.

Läs mer
Det nya sociala affärslandskapet kräver nya affärs- och marknadsföringsmodeller med fokus på samarbete, öppen innovation, snabbrörlighet, service marketing och enkel konsumtion exakt när den efterfrågas.
Det kräver ett helhetsperspektiv och en Lean-filosofi med fokus på att minska slöseri av kundens tid och energi. Lärandeprocesser och ständiga förbättringar av kundupplevelsen bör vara den främsta drivkraften i hela verksamheten för att skapa konkurrensfördelar.
Under 1900-talet lärde sig företag att hantera effektivitet och massproduktion. På 2000-talet behöver företag lära sig att hantera relationer på den nätverkande individens villkor. De nya affärsförutsättningarna i omvärlden tvingar företag att förändra synsätt, kultur, organisationsstruktur och processer för att överleva.
Boken vänder sig till dig som är företagsledare, strateg, marknadsförare, entreprenör, kommunikatör eller student som letar efter strategier för det sociala affärslandskapet.

Om författarna
Birgitta Edberg arbetar som marknadsstrateg, omvärldsbevakare och verksamhetsutvecklare med fokus på hur den digitala tekniken påverkar konsumentbeteende, marknadslogik och affärsutveckling. Hon har arbetat med digital närvaro sedan 1995 och driver bolaget Thinking Media. Hon är utbildad företagsekonom, beteendevetare och journalist.

Utgåvor

Danskt band
Förlag: Liber
Lagerstatus: Definitivt slut

Nätverksekonomin utmanar industrialismens marknadsförings- och affärsmodeller. Sociala medier, mobilitet, nätverkssamarbeten i molnet och lägre tillverkningskostnader är drivkrafter i den digitala evolutionen. De förändrar marknadslogiken och utmanar företags sätt att göra affärer. Den här boken förklarar hur marknaden förändrats och hur den sociala tekniken kan användas för att utveckla affärsverksamheten genom personifierade excellenta kundupplevelser.

Nätverksekonomin utmanar industrialismens marknadsförings- och affärsmodeller. Sociala medier, mobilitet, nätverkssamarbeten i molnet och lägre tillverkningskostnader är drivkrafter i den digitala evolutionen. De förändrar marknadslogiken och utmanar företags sätt att göra affärer. Den här boken förklarar hur marknaden förändrats och hur den sociala tekniken kan användas för att utveckla affärsverksamheten genom personifierade excellenta kundupplevelser.

Läs mer
Det nya sociala affärslandskapet kräver nya affärs- och marknadsföringsmodeller med fokus på samarbete, öppen innovation, snabbrörlighet, service marketing och enkel konsumtion exakt när den efterfrågas.
Det kräver ett helhetsperspektiv och en Lean-filosofi med fokus på att minska slöseri av kundens tid och energi. Lärandeprocesser och ständiga förbättringar av kundupplevelsen bör vara den främsta drivkraften i hela verksamheten för att skapa konkurrensfördelar.
Under 1900-talet lärde sig företag att hantera effektivitet och massproduktion. På 2000-talet behöver företag lära sig att hantera relationer på den nätverkande individens villkor. De nya affärsförutsättningarna i omvärlden tvingar företag att förändra synsätt, kultur, organisationsstruktur och processer för att överleva.
Boken vänder sig till dig som är företagsledare, strateg, marknadsförare, entreprenör, kommunikatör eller student som letar efter strategier för det sociala affärslandskapet.
Sagt om boken
”För att förstå sociala medier måste man leva med dem dagligen, både som privatperson och som marknadsförare. Birgitta Edberg gör detta och hon förmedlar sina slutsatser på ett engagerande sätt. Mitt personliga råd: Lägg 1960-talets marketing management åt sidan! 2000-talet innebär en förändring av marknadsföringens teorier genom en ’New Logic of Service’. I den senare är interaktiva relationer i nätverk centrala med nya roller för både kunder och köpare. Sociala medier bidrar till det nya och erbjuder nya möjligheter för marknadsförarna.”
– Evert Gummesson, professor emeritus marknadsföring och management, Stockholms universitet
”När Birgitta berättade om sina idéer, sa jag till henne att få ner dem i tryck så snabbt möjligt så att världen kan ta del av dem. Läs och absorbera dessa idéer. Du kommer inte bli besviken.”
– Terrence E. Brown, PhD och Head of the Business Development and Entrepreneurship Division på KTH och grundare av Startup Academy
”Boken var en väckarklocka för mig och jag inser att sociala medier inte bara handlar om kommunikation utan i grunden ett helt nytt sätt att tänka när det gäller affärsutveckling. Det handlar ju om att fokusera på varje individuell kunds behov och att skräddarsy erbjudanden därefter. Jag tror inte att alla företagsledningar riktigt hänger med i svängarna här. Boken är rolig att läsa, lätt att ta till sig och sätter verkligen i gång tankarna.”
– Eva Sörbom, f.d. marknadschef Trygg-Hansa och Dina Försäkringar
"Birgitta Edberg har skrivit en mycket stimulerande bok! Den var så intressant och lätt att ta till sig så jag läste den över en helg. Hon kommer att gästföreläsa hos oss."
– Björn Axelsson, professor Marketing and Strategy, Handelshögskolan i Stockholm
"Tack för att du skrivit boken Social Affärsutveckling i Nätverksekonomin. Den ligger helt rätt i tiden!"
– Elisabeth Bitsch-Cristensen, Marknadschef Salesforce
"Din bok om den nya marknadslogiken ger mig nya uppslag för hur vi på FOREX bank kan kombinera vår enkelt tillgängliga kundservice med rätt användande av sociala medier."
– Agneta von Essen Hedengren, Affärschef FOREX bank

Om författarna
Birgitta Edberg arbetar som marknadsstrateg, omvärldsbevakare och verksamhetsutvecklare med fokus på hur den digitala tekniken påverkar konsumentbeteende, marknadslogik och affärsutveckling. Hon har arbetat med digital närvaro sedan 1995 och driver bolaget Thinking Media. Hon är utbildad företagsekonom, beteendevetare och journalist.

Recensioner
”Marknadsstrateg, omvärldsbevakare och verksamhetsutvecklare - Birgitta Edberg förklarar här hur företag kan använda sociala medier för affärsutveckling och matcha kundefterfrågan på relevanta tjänster. […] Ett brett utbud av vetenskapsteorier presenteras kortfattat men boken avslutas med en gedigen referenslista för vidare fördjupning. […] Boken vänder sig till alla de som arbetar med affärsutveckling och som är intresserade av att förstå vikten av sociala medier för densamma. Den är rikt illustrerad och därför enkel att förstå och använda.” BTJ häfte 14101184 Lektör Louise Sverud

Utgivningsdatum: 20130919
9789147097456

Bok: 221364

Anmäl textfel

Utgivning

Social affärsutveckling i nätverksekonomin : sociala medier, ny marknadslogik

av Birgitta Edberg
Nätverksekonomin utmanar industrialismens marknadsförings- och af...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

En episk släktsaga

Recension: Sveasagorna av Linus de Faire

En i bästa mening realistisk roman

Recension: Pizzeria Roma av Elin Persson

Nu framträder de ömmaste orden

Recension: Förbindelsen : Marie-Antoinette och Axel von Fersen av Kristina Ekero Eriksson

Ett viktigt vittnesmål

Recension: Bortgift mot min vilja av Hanna Saadi

Spännande som en thriller

Recension: Sanning, lögn och konsekvens av Maria Adolfsson

Bläddervänligt om världens hästraser

Recension: Fakta om hästar och ponnyer : Lär dig allt om världens hästraser av Kritika Gupta

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell

Berättelse om en hjälte

Recension: Hand i hand med barnen till Treblinka : Berättelsen om Janusz Korczak av Margit Silberstein

Starka kvinnor i en levande forntid

Recension: Tors vrede av Elvira Birgitta Holm
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2