Söker du efter "In-Store Marketing" av Jens Nordfält? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
In-Store Marketing
Av Jens Nordfält

Bok- presentation: |
In-Store Marketing |
Författar- presentation: |
Jens Nordfält |
![]() |
Årets marknadsföringsbok
År 2007 skrev Jens Nordfält årets marknadsföringsbok Marknadsföring i Butik – nu släpper han en omarbetad och uppdaterad version – den här gången på engelska och redo för såväl den inhemska som den internationella detaljhandeln.
Samtliga kapitel är uppdaterade med det senaste om bland annat planogram, ECR, sortimentsplanering, exponeringar, mätmetoder, butiksmiljö, layouter, dofter, musik, prisupplevelse mm. De omarbetade avsnitten går djupare in på oplanerade köp, nya vinklar inom kundpsykologi och hur kundernas känslor påverkar köpbeetendet, olika typer av säljlösningar och specialexponeringar i butiken samt det senaste inom retail-forskningen. Dessutom redogör Jens Nordfält för fler konkreta exempel och resultat ifrån experiment i verklig butiksmiljö och inom e-handel.
Boken innehåller dessutom helt nya avsnitt:
- Butiks-TV (digital signage).
- Butiksdemonstrationer.
- Påverkan av kundens beröring av produkter (bland annat ”need-for-touch” och taktila sinnet).
- Skyltfönster och trottoarskyltar.
- Hur andra kunder påverkar köpen (ny forskning om påverkan av såväl egna barn, andra kunder och sällskap).
- Butiken som media.
- Ursprungsmärkning och produktinformation.
- Hur butikspersonalens yttre påverkar köp.
Utgåvor
In-Store Marketing /
Hur du ökar exponeringen och profileringen i butik och därmed säljer mer.
Årets marknadsföringsbok 2007 nu i uppdaterad version
Boken behandlar bland annat planogram, ECR, sortimentsplanering, exponeringar, mätmetoder, butiksmiljö, layouter, dofter, musik, prisupplevelse mm.
De omarbetade avsnitten går djupare in på oplanerade köp, nya vinklar inom kundpsykologi och hur kundernas känslor påverkar köpbeetendet, olika typer av säljlösningar och specialexponeringar i butiken samt det senaste inom retail-forskningen. Dessutom redogör Jens Nordfält för fler konkreta exempel och resultat ifrån experiment i verklig butiksmiljö och inom e-handel.
Boken innehåller dessutom:
- Butiks-TV (digital signage).
- Butiksdemonstrationer.
- Påverkan av kundens beröring av produkter (bland annat ”need-for-touch” och taktila sinnet).
- Skyltfönster och trottoarskyltar.
- Hur andra kunder påverkar köpen (ny forskning om påverkan av såväl egna barn, andra kunder och sällskap).
- Butiken som media.
- Ursprungsmärkning och produktinformation.
- Hur butikspersonalens yttre påverkar köp.
Bok: 181520
Anmäl textfel