![]() När hundarna kommer (Lättläst) - Inbunden
Finns i lager,
278 kr
|
När hundarna kommer (Lättläst)
Av Jessica Schiefauer
Bok- presentation: |
När hundarna kommer (Lättläst) |
Författar- presentation: |
Jessica Schiefauer |
Inbunden
Finns i lager,
278 kr
|
Detta är berättelsen om Esters och Isaks stora kärlek. Och det är berättelsen om när Isaks lillebror Anton tog en annan människas liv. När Ester och Isak möts på en fest vid sjön blir de hopplöst förälskade. De har bara ögon för varandra och de ser inte Antons ensamhet och längtan efter gemenskap. Och när Anton en natt smyger in med blod på kläderna är det för sent.
När hundarna kommer har lånat drag från flera faktiska händelser. Det är en stark och aktuell berättelse om kärlek, besatthet och om våld. Sagt om boken:Maria Friedner, Jönköpings-Posten, sa så här om boken:
”Det är en roman som kan läsas av alla. Alla som någon gång älskat vanvettigt, som någon gång funderat över ondskan, över makten, över vad som egentligen får oss människor att göra saker. Om det är kärleken, eller rädslan, eller önskan att bli sedda.” Pia Huss, Dagens Nyheter, sa så här: ”Det gör ont, det är vackert och det är viktigt. Storartad läsning.” Och Erika Hallhagen, Svenska Dagbladet: ”I gränslandet mellan ung och vuxen läsning befinner sig detta mästerverk av Augustprisade Jessica Schiefauer.”
Utgåvor
Bok: 297410
Anmäl textfel
Jessica Schiefauer
Hon fick Augustpriset 2011 för sin bok "Pojkarna" i kategorin årets svenska barn- och ungdomsbok. Boken är hennes andra efter "Om du var jag" som kom 2009.