Söker du efter "Konsumentnära varumärkesutveckling - Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi" av Jonas Söderström? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Konsumentnära varumärkesutveckling - Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi
Av Jonas Söderström, Katarina Graffman

Bok- presentation: |
Konsumentnära varumärkesutveckling - Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi |
Författar- presentation: |
Jonas Söderström |
![]() |
Konventionella marknadsundersökningar är alltför inriktade på att ta reda på vad varumärken gör med konsumenter, istället för att se vad konsumenterna gör med varumärken, att konsumenterna använder varumärken för att skapa mening, tillhörighet och identitet.
Den här boken beskriver ett nytt sätt att förhålla sig till och arbeta med varumärken - konsumentnära varumärkesutveckling. Metoden kräver etnografiska undersökningar och syftar till att åstadkomma mer konsumentnära och realistiska strategier för att hantera de utmaningar som fragmenterade marknader, generiska produkter och ombytliga konsumenter innebär.
Läs mer
Boken vänder sig till dig som idag arbetar professionellt med varumärken och reklam, men även till dig som studerar för att i framtiden göra det.
Om författarna
Katarina Graffman är doktor i antropologi och driver Inculture som tar fram konsumentnära strategier kring produkter, varumärken och marknadskommunikation med hjälp av antropologisk teori och etnografisk metod.
Jonas Söderström driver Planning STHLM som hjälper uppdragsgivare med insiktsbaserade och konsumentnära strategier samt med stöd vid implementering.
Utgåvor
Konventionella marknadsundersökningar är alltför inriktade på att ta reda på vad varumärken gör med konsumenter, istället för att se vad konsumenterna gör med varumärken, att konsumenterna använder varumärken för att skapa mening, tillhörighet och identitet.
Den här boken beskriver ett nytt sätt att förhålla sig till och arbeta med varumärken - konsumentnära varumärkesutveckling. Metoden kräver etnografiska undersökningar och syftar till att åstadkomma mer konsumentnära och realistiska strategier för att hantera de utmaningar som fragmenterade marknader, generiska produkter och ombytliga konsumenter innebär.
Bok: 117477
Anmäl textfel