Glansholms Bokhandel & Antikvariat 

Söker du efter "Nya tiders varumärken : varumärkesbyggande kommunikation på den sociala webben" av Lena Carlsson? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.

 Information från förlaget 

Nya tiders varumärken : varumärkesbyggande kommunikation på den sociala webben

Av Lena Carlsson

Bok-
presentation:
Nya tiders varumärken : varumärkesbyggande kommunikation på den sociala webben
Författar-
presentation:
Lena Carlsson

Allt fler konsumenter väljer bort reklam och konkurrensen är stenhård. Det är tufft att marknadsföra och kommunicera idag. Samtidigt är möjligheterna fler än någonsin och folk söker aktivt efter reklam och information, när de verkligen vill ha den. Hur når man framgång utifrån dessa nya förutsättningar?

Nya Tiders Varumärken visar varför varumärkesutveckling är viktigare än någonsin, för såväl företag som offentliga verksamheter. Varför ska kunden välja er produkt? Varför föredrar en barnfamilj en kommun framför en annan? Hur kan en myndighet attrahera nya medarbetare?

Traditionella varumärkesmetoder räcker inte längre nu när varumärket i hög grad skapas av och hos omgivningen. Positiva omdömen kan spridas som ringar på vattnet. Negativ kritik kan få stort genomslag och göra skada. Idag behöver alla företag och organisationer en strategisk och praktisk plan för hantera och dra nytta av omgivningens kommunikation.

Boken presenterar en metod bestående av sex delar: Nuläge, Plattform, Strategi, Program, Förankring och Utvärdering. Tonvikten ligger på strategi och praktisk kommunikation i sociala medier.

Utgåvor

Häftad
Förlag: Kreafon
Lagerstatus: Definitivt slut

Nya Tiders Varumärken visar varför varumärkesutveckling är viktigare än någonsin, för såväl företag som offentliga verksamheter. En bra bil säljer inte sig själv, och allt går inte att sälja med mördande reklam. Allt fler konsumenter väljer bort reklam och konkurrensen är stenhård.

Den yttersta konkurrensfördelen har blivit varumärket - men i det nya medielandskapet fungerar inte traditionella varumärkesmetoder.

Företag har inte längre ensam kontroll över sitt varumärke, och vad medarbetare och kunder säger är viktigare än någonsin. Positiva omdömen kan spridas som ringar på vattnet. Negativ kritik gör skada, och i sociala medier går det snabbt. Hur påverkar man detta?

Idag behöver alla företag och organisationer en strategisk och praktisk plan för att hantera och dra nytta av omgivningens kommunikation. Boken guidar dig igenom en metod bestående av sex delar.

Nominerad till Årets Marknadsföringsbok.

Om författaren:

Lena Carlsson (numera Lena Leigert) driver kommunikationsbyrån Kreafon och har arbetat med marknadsföring och kommunikation i mer än 15 år. Hon är en ofta anlitad föreläsare och rådgivare åt såväl företag som offentliga verksamheter. 2009 skrev Lena Sveriges första bok om sociala medier, Marknadsföring och Kommunikation i Sociala Medier.

Utgivningsdatum: 20120120
9789197981705

E-Bok
Förlag: Kreafon
Lagerstatus: Definitivt slut
Utgivningsdatum: 20130211
9789197981736

Bok: 186849

Anmäl textfel

Utgivning

Arbetarbostaden på Selma Lagerlöfs Mårbacka

av Lena Carlsson
Selma Lagerlöf var inte bara författare, hon var också företagare...
Danskt band, Finns i lager, 154 kr

Fröken Selma! : när Selma Lagerlöf var skolfröken i Landskrona

av Lena Carlsson
Fröken Selma! När Selma Lagerlöf var skolfröken i Landskrona. Men...
Inbunden, Finns i lager, 172 kr

Nya tiders varumärken : varumärkesbyggande kommunikation på den sociala webben

av Lena Carlsson
Nya Tiders Varumärken visar varför varumärkesutveckling är viktig...

Starka moderskänslor

av Lena Carlsson
STARKA MODERSKÄNSLOR handlar om Lenas upplevelser som mamma till ...

Äntligen sommarlov! ur min dagbok från Ven

av Lena Carlsson
Sommarlov på Ven i slutet av 50-talet där allt kan hända.
Danskt band, Finns i lager, 115 kr

Sociala medier - en lathund : guide till Facebook, Linkedln, Twitter, bloggar med mera

av Lena Carlsson
Hur funkar Facebook, hur twittrar man och vad är Tumblr? Lär dig ...

Selma, Anna och Elise : brevväxling mellan Selma Lagerlöf, Anna Oom och Elise Malmros åren 1886-1937

av Lena Carlsson
Boken som ges ut i två delar, innehåller de ca 800 brev som växl...
Inbunden, Finns i lager, 415 kr

Om tre gårdar på Hven

av Lena Carlsson
Tycho Brahes borg på Hven revs med den danske kungens goda minne ...
Kartonnage, Finns i lager, 280 kr

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

Bläddervänligt om världens hästraser

Recension: Fakta om hästar och ponnyer : Lär dig allt om världens hästraser av Kritika Gupta

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell

Berättelse om en hjälte

Recension: Hand i hand med barnen till Treblinka : Berättelsen om Janusz Korczak av Margit Silberstein

Starka kvinnor i en levande forntid

Recension: Tors vrede av Elvira Birgitta Holm

Lättläst och lugnande om AI

Recension: Maskiner som tänker av Inga Strümke

Storartat om kärlek som varar

Recension: Sniglar och snö av Agneta Pleijel

Varför måste Dagerman dö?

Recension: Himlen nära. Stig Dagerman och Anita Björk : En bok om konstnärskap, livskamp och kärlek av Lo Dagerman

Tredje boken om Betty gör mig besviken

Recension: Käraste vänner av Katarina Widholm

Pricksäker satir över kulturlivet

Recension: Vi är inte här för att ha roligt av Nina Lykke
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2