Söker du efter "Nya tiders varumärken : varumärkesbyggande kommunikation på den sociala webben" av Lena Carlsson? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Nya tiders varumärken : varumärkesbyggande kommunikation på den sociala webben
Av Lena Carlsson
Bok- presentation: |
Nya tiders varumärken : varumärkesbyggande kommunikation på den sociala webben |
Författar- presentation: |
Lena Carlsson |
Allt fler konsumenter väljer bort reklam och konkurrensen är stenhård. Det är tufft att marknadsföra och kommunicera idag. Samtidigt är möjligheterna fler än någonsin och folk söker aktivt efter reklam och information, när de verkligen vill ha den. Hur når man framgång utifrån dessa nya förutsättningar?
Nya Tiders Varumärken visar varför varumärkesutveckling är viktigare än någonsin, för såväl företag som offentliga verksamheter. Varför ska kunden välja er produkt? Varför föredrar en barnfamilj en kommun framför en annan? Hur kan en myndighet attrahera nya medarbetare?
Traditionella varumärkesmetoder räcker inte längre nu när varumärket i hög grad skapas av och hos omgivningen. Positiva omdömen kan spridas som ringar på vattnet. Negativ kritik kan få stort genomslag och göra skada. Idag behöver alla företag och organisationer en strategisk och praktisk plan för hantera och dra nytta av omgivningens kommunikation.
Boken presenterar en metod bestående av sex delar: Nuläge, Plattform, Strategi, Program, Förankring och Utvärdering. Tonvikten ligger på strategi och praktisk kommunikation i sociala medier.
Utgåvor
Nya Tiders Varumärken visar varför varumärkesutveckling är viktigare än någonsin, för såväl företag som offentliga verksamheter. En bra bil säljer inte sig själv, och allt går inte att sälja med mördande reklam. Allt fler konsumenter väljer bort reklam och konkurrensen är stenhård.
Den yttersta konkurrensfördelen har blivit varumärket - men i det nya medielandskapet fungerar inte traditionella varumärkesmetoder.
Företag har inte längre ensam kontroll över sitt varumärke, och vad medarbetare och kunder säger är viktigare än någonsin. Positiva omdömen kan spridas som ringar på vattnet. Negativ kritik gör skada, och i sociala medier går det snabbt. Hur påverkar man detta?
Idag behöver alla företag och organisationer en strategisk och praktisk plan för att hantera och dra nytta av omgivningens kommunikation. Boken guidar dig igenom en metod bestående av sex delar.
Nominerad till Årets Marknadsföringsbok.
Om författaren:
Lena Carlsson (numera Lena Leigert) driver kommunikationsbyrån Kreafon och har arbetat med marknadsföring och kommunikation i mer än 15 år. Hon är en ofta anlitad föreläsare och rådgivare åt såväl företag som offentliga verksamheter. 2009 skrev Lena Sveriges första bok om sociala medier, Marknadsföring och Kommunikation i Sociala Medier.
Bok: 186849
Anmäl textfel