Söker du efter "Anna, Hanna och Johanna / Lättläst" av Marianne Fredriksson? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Anna, Hanna och Johanna / Lättläst
Av Marianne Fredriksson

Bok- presentation: |
Anna, Hanna och Johanna / Lättläst |
Författar- presentation: |
Marianne Fredriksson |
![]() |
Originaltitel: | Anna, Hanna och Johanna |
Boken handlar om tre generationer kvinnor. Hanna är bara tretton år gammal när hon föder sin dotter Johanna. De lever på landet och får slita hårt. Också Johanna får en dotter. Hon heter Anna.
Anna går på universitetet och blir författare. Mycket har förändrats. Men Anna märker att hennes eget liv mer och mer liknar Hannas och Johannas.
Spännande och tankeväckande om kvinnors liv och historia.
Utgåvor
Boken handlar om tre generationer kvinnor, Hanna, dottern Johanna och dotterdottern Anna. Hanna är bara 13 år när hon föder sin dotter. Samhället förändras men kvinnornas liv liknar ändå varandras.
Spännande och tankeväckande om kvinnors liv och historia.
Boken handlar om tre generationer kvinnor. Hanna är bara tretton år gammal när hon föder sin dotter Johanna. De lever på landet och får slita hårt. Också Johanna får en dotter. Hon heter Anna.
Anna går på universitetet och blir författare. Mycket har förändrats. Men Anna märker att hennes eget liv mer och mer liknar Hannas och Johannas.
Spännande och tankeväckande om kvinnors liv och historia.
Bok: 130393
Anmäl textfel
Marianne Fredriksson
Hon började sin karriär som journalist och redaktör innan hon sadlade om till författare med "Evas bok" 1980. När hon gick bort 2007 hade hon ett gediget författarskap bakom sig med 15 romaner.