Glansholms Bokhandel & Antikvariat 
Eco-Branding : Lyft ditt varumärke med ekologisk kraft - Inbunden
Beställningsvara, 448 kr
 Information från förlaget 

Eco-Branding : Lyft ditt varumärke med ekologisk kraft

Av Mats Persson, Sune Hemberg

Bok-
presentation:
Eco-Branding : Lyft ditt varumärke med ekologisk kraft
Författar-
presentation:
Mats Persson
Inbunden
Beställningsvara, 448 kr

Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin.

ECO-BRANDING är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Utifrån studier om konsumenters olika grundläggande förhållningssätt till miljöfrågor – EkoTyper – lanseras en modell för hur företag steg för steg kan integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin. Det handlar om fyra nyckelfrågor: hur viktig miljöfrågan är för varumärkets totala uttryck, vad miljöfrågan ska fokusera på, hur miljöargumenten ska uttryckas och på vilken nivå i varumärkessystemet miljöfrågan ska aktiveras.

ECO-BRANDING vänder sig i första hand till företagsledare, marknadsförare, produktutvecklare, men även till konsulter inom reklam och kommunikation.

Utgåvor

Inbunden
Förlag: Liber
Lagerstatus: Beställningsvara

Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin.

ECO-BRANDING är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Utifrån studier om konsumenters olika grundläggande förhållningssätt till miljöfrågor – EkoTyper – lanseras en modell för hur företag steg för steg kan integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin. Det handlar om fyra nyckelfrågor: hur viktig miljöfrågan är för varumärkets totala uttryck, vad miljöfrågan ska fokusera på, hur miljöargumenten ska uttryckas och på vilken nivå i varumärkessystemet miljöfrågan ska aktiveras.

Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin.

ECO-BRANDING är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Utifrån studier om konsumenters olika grundläggande förhållningssätt till miljöfrågor – EkoTyper – lanseras en modell för hur företag steg för steg kan integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin. Det handlar om fyra nyckelfrågor: hur viktig miljöfrågan är för varumärkets totala uttryck, vad miljöfrågan ska fokusera på, hur miljöargumenten ska uttryckas och på vilken nivå i varumärkessystemet miljöfrågan ska aktiveras.

Läs mer
ECO-BRANDING vänder sig i första hand till företagsledare, marknadsförare, produktutvecklare, men även till konsulter inom reklam och kommunikation.

Om författarna
Mats Persson är vd för The Core Company, Nordens ledande konsultföretag inom varumärkesstrategi och innovation. Mats grundade The Core Company efter tio år i internationella befattningar inom industrin. Sune Hemberg är seniorkonsult på The Core Company med mångårig erfarenhet av varumärkesutveckling inom svenska och internationella företag.

Recensioner
Boken har fått Sveriges Marknadsförbunds hedersomnämnande för årets marknadsföringsbok 2010.
”Eco-Branding ger med en god teoretisk grund praktisk vägledning för marknadsförare som bättre vill förstå hur man tar sig fram i den gröna marknadsföringens värld.” Robert Sjöborg, direktör i Orkla med ansvar för Orkla Brand Academy
”Miljöfrågan har en stor och växande betydelse för företag runtom i världen. Med sina djupa kunskaper om varumärken och konsumenternas attityder på miljöområdet ger författarna ett väsentligt bidrag till vårt tänkande och våra aktiviteter.” Karsten Wijk, Brand Director Baby Diapers, SCA

Utgivningsdatum: 20100512
9789147090952

E-Bok
Förlag: Liber AB
Lagerstatus: Finns i lager
Utgivningsdatum: 20120613
9789147107537

Bok: 117248

Anmäl textfel

Utgivning

Författningssamling för Svensk juridik

av Mats Persson
Häftad, Finns i lager, 424 kr

Libers lagtextsamling för juridiska grundkurser

av Mats Persson
Libers lagtextsamling är en samling lagar för juridiska introdukt...

Planering och beredning av bygg- och anläggningsprojekt

av Mats Persson
Allt för många bygg- och anläggningsprojekt lider av bristande ­p...
Häftad, Finns i lager, 661 kr

Den europeiska skuldkrisen

av Mats Persson
Gigantiska överföringar av pengar för att »rädda euron« menar för...

Jack Hanson : en arkitekt och hans arkitekttkontor

av Mats Persson
Arkitekten Jack Hansson öppnade 1956 sitt arkitektkontor i Falun....

Eco-Branding : Lyft ditt varumärke med ekologisk kraft

av Mats Persson
Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension,...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell

Berättelse om en hjälte

Recension: Hand i hand med barnen till Treblinka : Berättelsen om Janusz Korczak av Margit Silberstein

Starka kvinnor i en levande forntid

Recension: Tors vrede av Elvira Birgitta Holm

Lättläst och lugnande om AI

Recension: Maskiner som tänker av Inga Strümke

Storartat om kärlek som varar

Recension: Sniglar och snö av Agneta Pleijel

Varför måste Dagerman dö?

Recension: Himlen nära. Stig Dagerman och Anita Björk : En bok om konstnärskap, livskamp och kärlek av Lo Dagerman

Tredje boken om Betty gör mig besviken

Recension: Käraste vänner av Katarina Widholm

Pricksäker satir över kulturlivet

Recension: Vi är inte här för att ha roligt av Nina Lykke

Trovärdigt om vikingarnas handelsresor

Recension: Miklagård av Agneta Arnesson Westerdahl
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2