Söker du efter "Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället" av Anders Jakobsson? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället
Av Anders Jakobsson, Åsa Mäkitalo, Mikaela Åberg, Patrik Lilja, Roger Säljö
Bok- presentation: |
Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället |
Författar- presentation: |
Anders Jakobsson |
Digitala världar revolutionerar utbildning och skola.
Hur värderar skolan de förmågor elever utvecklar med hjälp av internet?
Hur sorterar, värderar och utvecklar elever och studenter ny kunskap och förståelse?
Vad är digital litteracitet? Vad skiljer digitala förmågor att hantera text, bild och annan slags information från de källor vi är vana vid i den traditionella användningen av texter?
Sättet att tillägna sig ny och relevant kunskap idag är helt annorlunda än bara för något tiotal år sedan. Effekten på arbetet i skolan och i andra utbildningssammanhang är märkbar. Samtidigt växer frågorna om skolans roll i denna snabba utveckling. Lärare behöver veta mer om hur elever utvecklar förmågor som hjälper dem att förstå och värdera det de möter via digitala medier och i andra källor.
Ett svenskt forskarlag har studerat dessa frågor i en omfattande studie under ledning av professor Roger Säljö. Resultaten publiceras vartefter både internationellt och nationellt.
Att förädla information till kunskap är en populärvetenskaplig bok som vänder sig till lärare, blivande lärare och annan akademisk utbildning.
Utgåvor
Hur värderar skolan de förmågor elever utvecklar med hjälp av internet? Hur sorterar, värderar och utvecklar elever och studenter ny kunskap och förståelse?
Vad är digital litteracitet?
Sättet att tillägna sig ny och relevant kunskap idag är helt annorlunda än bara för något tiotal år sedan. Effekten på arbetet i skolan och i andra utbildningssammanhang är märkbar. Samtidigt växer frågorna om skolans roll i denna snabba utveckling. Lärare behöver veta mer om hur elever utvecklar förmågor som hjälper dem att förstå och värdera det de möter via digitala medier och i andra källor.
Ett svenskt forskarlag har studerat dessa frågor i en omfattande studie under ledning av professor Roger Säljö. Resultaten publiceras vartefter både internationellt och nationellt.
Att förädla information till kunskap är en populärvetenskaplig bok som vänder sig till lärare, blivande lärare och annan akademisk utbildning.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Bok: 10748
Anmäl textfel