Söker du efter "Samhälle, teknik och lärande" av Thomas Karlsohn? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Samhälle, teknik och lärande
Av Thomas Karlsohn
Bok- presentation: |
Samhälle, teknik och lärande |
Författar- presentation: |
Thomas Karlsohn |
En antologi om IT:s samhälleliga betydelse för kunskapsbildning och lärande. Bland annat diskuteras bildningsbegreppet och riskerna med att likställa information med kunskap. Vidare behandlas informationsteknikens betydelse för det demokratiska livet, muslimers olika sätt att förhålla sig till den nya digitala tekniken, teknik och genus samt företags sätt att arbeta med information kring anställdas olika kompetenser. IT-relaterat examinationsfusk vid högskolor och universitet tas också upp. Ett gemensamt tema för bidragen är behovet av att tänka och forska kritiskt om den informationsteknik som idag ingår i nästan alla delar av vår livsvärld.
Författarna är svenska forskare från olika discipliner, men alla har medverkat i LearnIT, ett forskningsprojekt om IT och lärande.
Utgåvor
En antologi om IT:s samhälleliga betydelse för kunskapsbildning och lärande. Bland annat diskuteras bildningsbegreppet och riskerna med att likställa information med kunskap. Vidare behandlas informationsteknikens betydelse för det demokratiska livet, muslimers olika sätt att förhålla sig till den nya digitala tekniken, teknik och genus samt företags sätt att arbeta med information kring anställdas olika kompetenser. IT-relaterat examinationsfusk vid högskolor och universitet tas också upp. Ett gemensamt tema för bidragen är behovet av att tänka och forska kritiskt om den informationsteknik som idag ingår i nästan alla delar av vår livsvärld.
En antologi om IT:s samhälleliga betydelse för kunskapsbildning och lärande. Bland annat diskuteras bildningsbegreppet och riskerna med att likställa information med kunskap. Vidare behandlas informationsteknikens betydelse för det demokratiska livet, muslimers olika sätt att förhålla sig till den nya digitala tekniken, teknik och genus samt företags sätt att arbeta med information kring anställdas olika kompetenser. IT-relaterat examinationsfusk vid högskolor och universitet tas också upp. Ett gemensamt tema för bidragen är behovet av att tänka och forska kritiskt om den informationsteknik som idag ingår i nästan alla delar av vår livsvärld.
Författarna är svenska forskare från olika discipliner, men alla har medverkat i LearnIT, ett forskningsprojekt om IT och lärande.
Bok: 140968
Anmäl textfel