Glansholms Bokhandel & Antikvariat 

Söker du efter "Värdeskapande CSR : hur företag tar socialt ansvar" av Hans De Geer? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.

 Information från förlaget 

Värdeskapande CSR : hur företag tar socialt ansvar

Av Hans De Geer, Mats Hallvarsson, Tommy Borglund

Bok-
presentation:
Värdeskapande CSR : hur företag tar socialt ansvar
Författar-
presentation:
Hans De Geer

Vad är CSR, hur arbetar företag med det och i vilket syfte? Vilken roll spelar media för den ökade betydelsen CSR har fått, och hur jobbar företagen med att kommunicera sina sociala och andra åtaganden? Boken utgår från en såväl teoretisk som praktiskt förankrad genomgång av vad CSR (Corporate Social Resonsibility) är, och hur det idag används som ett värdeskapande verktyg av allt fler företag. I boken redogör också företrädare för flera stora svenska företag hur de arbetar med frågan, inte minst ur ett kommunikativt perspektiv.

Utgåvor

Häftad
Förlag: Norstedts Akademiska Förlag
Lagerstatus: Spärrad

Boken utgår från en såväl teoretisk som praktiskt förankrad genomgång av vad CSR (Corporate Social Resonsibility) är, och hur det idag används som ett värdeskapande verktyg av allt fler företag. I boken redogör också företrädare för flera stora svenska företag hur de arbetar med frågan, inte minst ur ett kommunikativt perspektiv.

Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.

Utgivningsdatum: 20081222
9789172276161

Bok: 9341

Anmäl textfel

Utgivning

Vin & Sprit : från politik till marknad

av Hans De Geer
Inbunden, Finns i lager, 370 kr

Etik i arbetsliv och affärer

av Hans De Geer
Tio skribenter betraktar dagens arbets- och affärsliv ur ett etis...

Skapare, skojare och skurkar

av Hans De Geer
Poeter andas i vatten och trånga gruvschakt och de lägger handen ...

Statens spel - Penninglotteriet. Tipstjänst. Svenska Spel

av Hans De Geer
Den svenska spelmarknaden förändras under intryck av den internat...

Att välja ledare

av Hans De Geer
Kraven på snabba resultat i ledarskapet har ökat oerhört. Informa...

Värdeskapande CSR : hur företag tar socialt ansvar

av Hans De Geer
Boken utgår från en såväl teoretisk som praktiskt förankrad genom...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell

Berättelse om en hjälte

Recension: Hand i hand med barnen till Treblinka : Berättelsen om Janusz Korczak av Margit Silberstein

Starka kvinnor i en levande forntid

Recension: Tors vrede av Elvira Birgitta Holm

Lättläst och lugnande om AI

Recension: Maskiner som tänker av Inga Strümke

Storartat om kärlek som varar

Recension: Sniglar och snö av Agneta Pleijel

Varför måste Dagerman dö?

Recension: Himlen nära. Stig Dagerman och Anita Björk : En bok om konstnärskap, livskamp och kärlek av Lo Dagerman

Tredje boken om Betty gör mig besviken

Recension: Käraste vänner av Katarina Widholm

Pricksäker satir över kulturlivet

Recension: Vi är inte här för att ha roligt av Nina Lykke

Trovärdigt om vikingarnas handelsresor

Recension: Miklagård av Agneta Arnesson Westerdahl
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.3.4