Söker du efter "Greven av Monte-Cristo. Bok 1, Fången / Lättläst" av Alexandre Dumas? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Greven av Monte-Cristo. Bok 1, Fången / Lättläst
Av Alexandre Dumas

Bok- presentation: |
Greven av Monte-Cristo. Bok 1, Fången / Lättläst |
Författar- presentation: |
Alexandre Dumas |
![]() |
Originaltitel: | Le comte de Monte- Cristo |
Den unge sjömannen Edmond Dantès anländer med fartyg till hamnen i Marseilles. Nu ska han gifta sig med sin älskade Mercédès och bli kapten.
Men han blir anklagad för ett fruktansvärt brott och hamnar i en cell på fängelseön If. Han blir nästan galen av förtvivlan. Varför är han fängslad? En dag bestämmer han sig för att fly.
Greven av Monte-Cristo är en av världens mest lästa och älskade äventyrsböcker. Nils Olof Franzén har återberättat den till lättläst svenska.
Detta är första delen i berättelsen om Greven av Monte-Cristo. Fortsättningen på berättelsen heter Greven av Monte-Cristo - hämnden. Böckerna kan läsas var för sig.
Utgåvor
Den unge sjömannen Edmond Dantès ska gifta sig
med sin älskade Mercédès och bli utnämnd till kapten. Då blir han anklagad för ett fruktansvärt brott och kastad i en cell på fängelseön If. Edmond blir nästan galen av förtvivlan.
En dag möter han
fången i cellen bredvid. Han berättar om en fantastisk skatt som ligger gömd på ön Monte-Cristo.
Bok: 130328
Anmäl textfel