Söker du efter "Greven av Monte-Cristo. Bok 2, Hämnden / Lättläst" av Alexandre Dumas? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Greven av Monte-Cristo. Bok 2, Hämnden / Lättläst
Av Alexandre Dumas

Bok- presentation: |
Greven av Monte-Cristo. Bok 2, Hämnden / Lättläst |
Författar- presentation: |
Alexandre Dumas |
![]() |
Originaltitel: | Le comte de Monte-Cristo |
Översättare: | Nils-Olof Franzén |
Edmond Dantés döms till ett brott som han är oskyldig till. Han kastas i en fängelsehåla. Efter 14 år lyckas han fly. Nu vill han hämnas på dem som fick honom i fängelse.
Greven av Monte-Cristo är en av världens mest lästa och älskade äventyrsberättelser. Nils-Olof Franzén har återberättat boken till lättläst svenska.
Första boken om Greven av Monte-Cristo heter Fången. Böckerna kan läsas var för sig.
Utgåvor
Sjömannen Edmond Dantès satt oskyldigt dömd i 14 år. Till slut lyckades han fly. Nu vill han ta hämnd på de tre män som kastade honom i fängelse.
De tre männen lever alla ett rikt liv i Paris. Men Edmond Dantès är också rik.
Han kallar sig greven av Monte-Cristo
efter den ö där han hittade en fantastisk skatt.
Edmond reser till Paris. Bara en person
känner igen honom: Hans älskade Mercédès.
Bok: 130329
Anmäl textfel