Glansholms Bokhandel & Antikvariat 
Allt du behöver veta om Varumärken - Häftad
Beställningsvara, 448 kr
 Information från förlaget 

Allt du behöver veta om Varumärken

Av Anders Amnéus

Bok-
presentation:
Allt du behöver veta om Varumärken
Författar-
presentation:
Anders Amnéus
Häftad
Beställningsvara, 448 kr

Vad är ett varumärke, och vad är det bra för? Varumärken handlar om att göra sig märkvärdig – för att särskilja sig ifrån andra och märkas. Det är den korta förklaringen. Vill du veta mer ska du definitivt läsa den här boken.

Läs mer
Allt du behöver veta om varumärken är skriven för dig som vill lära dig allt (du behöver veta) om varumärken. Du får alla verktyg och därtill en komplett handledning i att bygga ett varumärke. När du läst boken kommer du att veta varför Alien var en bra idé, men Pepsi Crystal var en dålig. Hur Arnold Schwarzenegger kunde bli guvernör i Kalifornien och hur Coca-Cola använde sitt varumärke för att förhindra konkurrens.
Du ska bry dig om ditt varumärke därför att köpbeslut mer är en fullbordan av en impuls än resultatet av ett rationellt övervägande. I boken kan du läsa om hur varumärken fungerar inne i hjärnan och hur de fungerar mellan människor. Varför de får en sådan betydelse trots att de egentligen bara är en etikett hjärnan använder för att förenkla hanteringen.
Att arbeta med varumärken är att ge identitet, att styra vad andra tänker när de tänker på något. Steg för steg går författaren igenom allt från vad ett varumärke är, till hur du med olika byggstenar kan skapa ett varumärke, som hos konsumenten får en personlig mening och betydelse. Du får veta hur man kan vårda existerande varumärken, arbeta med varumärkets kommunikation och skapa en varumärkearkitektur.
Plus lite annat.

Om författarna
Anders Amnéus arbetar som konsult inom marknadskommunikation. Han har tidigare arbetat på Stockholms universitet, Institutionen för reklam och PR, där han utvecklat en ny utbildning – Marknadskommunikation och IT – i samarbete med Institutionen för data- och systemvetenskap. Han har även varit verksam som projektledare på webb- och reklambyråer.
Anders Amnéus har tidigare skrivit ”Allt du behöver veta om marknadsföring” (Liber, 2010).

Recensioner
"Boken kombinerar på lättläst prosa historiska och analytiska avsnitt med vardagsexempel och framgångsberättelser och leder läsaren med van hand igenom den ofta publicerade men snåriga varumärkesdjungeln. Det här är en tillgänglig och klok bok som är matnyttig för erfarna liksom för nybörjare på varumärkesområdet; den kan användas som utbildnings-, referens eller fackbok. Den är översiktlig och intressant." BTJ Häftepos 11118134, Lektör Pär Lundgren

Utgåvor

Häftad
Förlag: Liber
Lagerstatus: Beställningsvara

Vad är ett varumärke, och vad är det bra för? Varumärken handlar om att göra sig märkvärdig – för att särskilja sig ifrån andra och märkas. Det är den korta förklaringen. Vill du veta mer ska du definitivt läsa den här boken.

Utgivningsdatum: 20110811
9789147096602

E-Bok
Förlag: Liber AB
Lagerstatus: Finns i lager

Vad är ett varumärke, och vad är det bra för? Varumärken handlar om att göra sig märkvärdig – för att särskilja sig ifrån andra och märkas. Det är den korta förklaringen. Vill du veta mer ska du definitivt läsa den här boken.

Läs mer

Allt du behöver veta om varumärken är skriven för dig som vill lära dig allt (du behöver veta) om varumärken. Du får alla verktyg och därtill en komplett handledning i att bygga ett varumärke. När du läst boken kommer du att veta varför Alien var en bra idé, men Pepsi Crystal var en dålig. Hur Arnold Schwarzenegger kunde bli guvernör i Kalifornien och hur Coca-Cola använde sitt varumärke för att förhindra konkurrens.

Du ska bry dig om ditt varumärke därför att köpbeslut mer är en fullbordan av en impuls än resultatet av ett rationellt övervägande. I boken kan du läsa om hur varumärken fungerar inne i hjärnan och hur de fungerar mellan människor. Varför de får en sådan betydelse trots att de egentligen bara är en etikett hjärnan använder för att förenkla hanteringen.

Att arbeta med varumärken är att ge identitet, att styra vad andra tänker när de tänker på något. Steg för steg går författaren igenom allt från vad ett varumärke är, till hur du med olika byggstenar kan skapa ett varumärke, som hos konsumenten får en personlig mening och betydelse. Du får veta hur man kan vårda existerande varumärken, arbeta med varumärkets kommunikation och skapa en varumärkearkitektur.

Plus lite annat.

Utgivningsdatum: 20121122
9789147098552

Bok: 179831

Anmäl textfel

Utgivning

Thule

av Anders Amnéus
Häftad, Finns i lager, 145 kr

Allt du behöver veta om Varumärken

av Anders Amnéus
Vad är ett varumärke, och vad är det bra för? Varumärken handlar ...

Allt du behöver veta om marknadskommunikation

av Anders Amnéus
Den här boken är en komplett handledning i hur du konkret arbetar...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

Inte den bladvändare jag väntat mig

Recension: Rädslans labyrint av Anna Jansson

En episk släktsaga

Recension: Sveasagorna av Linus de Faire

En i bästa mening realistisk roman

Recension: Pizzeria Roma av Elin Persson

Nu framträder de ömmaste orden

Recension: Förbindelsen : Marie-Antoinette och Axel von Fersen av Kristina Ekero Eriksson

Ett viktigt vittnesmål

Recension: Bortgift mot min vilja av Hanna Saadi

Spännande som en thriller

Recension: Sanning, lögn och konsekvens av Maria Adolfsson

Bläddervänligt om världens hästraser

Recension: Fakta om hästar och ponnyer : Lär dig allt om världens hästraser av Kritika Gupta

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell

Berättelse om en hjälte

Recension: Hand i hand med barnen till Treblinka : Berättelsen om Janusz Korczak av Margit Silberstein
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2