![]() Madame Bovary / Lättläst - Storpocket
Finns i lager,
163 kr
|
Madame Bovary / Lättläst
Av Gustave Flaubert

Bok- presentation: |
Madame Bovary / Lättläst |
Författar- presentation: |
Gustave Flaubert |
Storpocket
Finns i lager,
163 kr
|
Emma är gift med Charles Bovary, läkare i en liten stad på landet. Hon tycker att hennes man är tråkig, att människorna i landsorten är tråkiga, ja, hela livet är grått och trist. Emma drömmer om vackra kläder, stora fester med tjusiga människor och bubblande champagne.
Hon träffar en ung man, Léon, som hon svärmar för. Men Emmas stora passion blir godsägaren Rodolphe som snart tröttnar på hennes överdrivna kärlek. Kommer Emma någonsin att finna en mening med sitt liv?
Madame Bovary är en världens mest kända kärlekshistorier. Malin Lindroth har återberättat den till lättläst svenska.
Utgåvor
Emma Bovary lever ett trist liv med läkaren Charles.
Hon längtar efter romantik och ett liv i lyx.
Emma tar sig flera älskare men de sviker henne
gång på gång. För att trösta sig köper hon dyra kläder
och prydnader till sitt hem.
Till slut är madame Bovary skyldig mycket pengar.
Hon blir alltmer olycklig och desperat.
Bok: 130360
Anmäl textfel
Gustave Flaubert
Den franske författaren åtalades för osedlighet för vad han skrivit i sin roman ”Madam Bovary”, men Flaubert frikändes och romanen blev en bästsäljare.