Söker du efter "Jane Eyre / Lättläst" av Charlotte Bronte? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Jane Eyre / Lättläst
Av Charlotte Bronte

Bok- presentation: |
Jane Eyre / Lättläst |
Författar- presentation: |
Charlotte Bronte |
![]() |
Originaltitel: | jane Eyre |
Utgåvor
Jane Eyre är en fattig, föräldralös flicka som tas om hand av sin elaka moster. När Jane vuxit upp blir hon lärarinna till den lilla Adéle på gården Thornfield. I det stora huset ruvar mörka hemligheter. Thornfield ägs av herr Rochester och Jane blir förälskad i honom. Men Rochester är rik, Jane är fattig.
När Janes föräldrar dör, lämnas hon bort till elaka släktingar som snart skickar henne till en skola för fattiga.
Men Jane vill bestämma över sitt eget liv. 18 år gammal tar hon plats som lärare åt en liten flicka på den fina gården Thornfield. Ägaren herr Rochester och Jane blir kära. Men Rochester är rik, Jane är fattig. Och vad är det för konstiga ljud som kommer från vindskammaren? Det stora huset vilar på många mörka hemligheter...
Boken Jane Eyre av Charlotte Brontë är älskad av sina läsare alltsedan den kom ut kring 1850. Malin Lindroth har återberättat den berömda romanen till lättläst.
När Janes föräldrar dör, lämnas hon bort till elaka släktingar som snart skickar henne till en skola för fattiga.
Men Jane vill bestämma över sitt eget liv. 18 år gammal tar hon plats som lärare åt en liten flicka på den fina gården Thornfield. Ägaren herr Rochester och Jane blir kära. Men Rochester är rik, Jane är fattig. Och vad är det för konstiga ljud som kommer från vindkammaren? Det stora huset vilar på många mörka hemligheter...
Boken Jane Eyre av Charlotte Brontë är älskad av sina läsare alltsedan den kom ut kring 1850. Malin Lindroth har återberättat den berömda romanen till lättläst.
Bok: 130317
Anmäl textfel