Söker du efter "Mannen utan öde / Lättläst" av Imre Kertész? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Mannen utan öde / Lättläst
Av Imre Kertész

Bok- presentation: |
Mannen utan öde / Lättläst |
Författar- presentation: |
Imre Kertész |
![]() |
Originaltitel: | Sorstalanslag |
Den 14-årige pojken György har suttit i koncentrationsläger i ett år. Han överlever och kommer hem till Budapest. Där vill alla att han ska glömma det som hänt honom. Men György vill inte inte glömma. Han kan inte glömma.
Författaren Imre Kertesz har fått Nobelpriset. Mannen utan öde är en av hans mest kända böcker. Imre Kertész satt själv i koncentrationsläger under andra världskriget.
Utgåvor
Det andra världskriget pågår.
Efter ett år i koncentrationsläger återvänder
den 14 årige pojken György till sitt hem i Budapest.
Alla tycker att han ska glömma det hemska
som han har varit med om i lägret. Men György vill inte glömma.
Bok: 130287
Anmäl textfel